Publikationen

Große-Bölting, G., Scheppach, L., & Mühling, A. (2021). The Place of Ethics in Computer Science Education. In J. Desel, S. Opel, & J. Siegeris (Eds.), Hochschuldidaktik der Informatik - HDI 2021 - 9. Fachtagung des GI-Fachbereichs Informatik und Ausbildung/Didaktik der Informatik, Dortmund, Germany, September 12-13, 2018 (pp. 85–92). FernUniversität in Hagen, Dez. 5.2.2 – Druckerei.

Sauer-Großschedl, Melanie; Kruse, Leona; Renth, Falk & Großschedl, Jörg. (2021). Gestaltungsspielräume beim Forschenden Lernen – Ein Leitfaden für Lehrende. Working Paper No. 8, 2021. Weblink

Große-Bölting, G., Gerstenberger, D., Gildehaus, L., Mühling, A. & Schulte, C.: Identity in K-12 Computer Education Research: A Systematic Literature Review. In: Proceedings of the 2021 International Computing Education Research conference. Weblink

Bastian, M., Schneider, Y. & Mühling, A. (2021) Diagnose von Fehlvorstellungen bei der Ablaufverfolgung von Programmen in einem webbasierten Testsystem. In: Reuter, T., Weber, A., Nitz, S. & Leuchter, M. (Hgg.): Problemlösen in digitalen Kontexten. Empirische Pädagogik 35(1), S. 72–92. Verlag Empirische Pädagogik, Landau. Weblink

Braune, Gert & Mühling, Andreas (2020) Learning to Program: The Gap Between School World and Everyday World. In: Proceedings of the 15th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE 2020) Weblink

Lindmeier, Anke & Mühling, Andreas (2020) Keeping Secrets – K12 Students' Understanding of Cryptography. In: Proceedings of the 15th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE 2020) Weblink

Sally Fincher, Johan Jeuring, Craig S. Miller, Peter Donaldson, Benedict du Boulay, Matthias Hauswirth, Arto Hellas, Felienne Hermans, Colleen Lewis, Andreas Mühling, Janice L. Pearce, and Andrew Petersen (2020) Notional Machines in Computing Education: The Education of Attention. In Proceedings of the Working Group Reports on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE-WGR '20). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 21–50. Weblink

Große-Bölting, Gregor; Schneider, Yannick; Mühling, Andreas (2020) Beginning Students' Conceptions of Computer Science: The Effect of the First Semester. In: 2020 International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineering (LaTICE), Ho-Chi-Minh-City, Vietnam (akzeptierter Beitrag).

Große-Bölting, Gregor; Mühling, Andreas (2020) Students Perception of the Inner Workings of Learning Machines. In: 2020 International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineering (LaTICE), Ho-Chi-Minh-City, Vietnam (akzeptierter Beitrag).

Jungjohann, J., Bastian, M., Mühling, A. & Gebhardt, M. (2020) Lernentwicklungen digital im inklusiven Unterricht diagnostizieren Anwendungskonzept der webbasierten Lernverlaufsdiagnostik www.levumi.de. In: Inklusion digital. Computer & Unterricht 117/2020, 35–38. Weblink